Uppdatering 20181125
Grävning.
Nu är Valsjöryd klar och i nästa vecka fortsätter de från Skattegården mot Sälsjön och försöker få klart så långt vi kommer där. (fattas ett markavtal i Gåshult som nu är ett dödsbo). Sedan återstår Hjortsberg, Skåpeslätt och Bäck. Förhoppningsvis kommer två maskiner till som kan snabba på det hela men vi har inte sett dem ännu.
Fiberblåsning och svetsning.
Blåsningen håller på i Boda och sedan kommer blåsning att fortsätta mot Aplakulla och Vemmenhult i december. Förhoppningsvis sker svetsningen i samband med detta.
Installationer
Förnärvarande är det uppehåll i installationerna eftersom fiberblåsarna/fibersvetsarna har legat efter. Förhoppningsvis får vi några installationer till i december men de är ännu inte inplanerade. SLL gör också projekt i Ulricehamn som nu har installationer inplanerade någon vecka in i december. De områden som är på tur är Boda, Gamsen och Hjälmryd. Vi förstår inte riktigt varför man hoppade över Hjälmryd tidigare. Troligtvis var det för att noden inte var riktigt klar vilket den är nu.
Telenor
VI har haft fortsatt problem med att adresser inte har varit beställningsbara och de verkar ha ett krångligt system för att få till detta. Nu har det lossnat något och ett antal i Mjöshult har fått i gång sina anslutningar. Många har varit snabba på att ringa Telenor men då har de inte hunnit med att få in uppgifterna efter installationerna som behövs för att koppla ihop rätt modem med rätt adress. Under hösten så har också Telenor haft många nya medarbetare på kundtjänsten som inte riktigt har förstått rutinerna kring en fiberförening och gruppavtalen.
Fakturor från föreningen
I December så kommer fakturan för första kvartalet 2019 (jan, feb, mars) att komma. Och du som har fått igång din anslutning nu i november kommer också att få avgift för december. Glöm inte att betala fakturan med anslutningsavgiften när du fått igång den.
Faktura från Telenor
Har du beställt något utöver gruppavtalet så kommer faktura på detta direkt från Telenor. Har du fått startavgifter eller andra konstigheter så ska du be dem fixa till det. Om kundtjänst inte löser det så tar vi det genom föreningen.
Hoppas jag fått med det mesta…..
mvh Stefan Magnusson
Lämna ett svar