Summering av veckan….
Hej
Sitter nu här med ett glas vin och försöker summera veckan……
Det har varit otroligt många samtal, sms, mejl, messenger, facebook, telepati…..
Att byta leverantör är tufft både för oss och NetatOnce.
Kraven på att nätet alltid ska vara uppe bara ökar…
Jämfört med telenor så körde vi igång det under ett helt år och tog det efterhand men nu har vi gjort allt samtidigt.
Listan vi skickat till NAO var hyggligt bra, men det fanns ändå fel och brister som uppdagades.
Antagligen har en del varit fel redan under telenortiden men blev tvärstopp nu.
Kunder gjorde ändringar vartefter vilket då inte blev rätt vare sig hos NAO eller Telia
Ska i helgen försöka reda ut detta och återkoppla till någon form av uppsamlingsheat med NAO
Några är utan tv-tjänst men i stort sett alla har nätanslutning.
Säkert sitter några stackare där utan anslutning men är inte lika beroende eller inte lika på…
Kön till kundtjänst på NAO har stundtals varit lång och upp till 40 minuter vad jag har hört.
Back-office har varit väldigt tillmötesgående och kämpat på även sent in på kvällarna.
De har till o med svarat på Facebooksidan vilket imponerat både på mig och våra kunder.
Självklart är några fortfarande tvärilska och frustrerade men även de kommer kanske att mjukna så småningom
Totalt sett så har vi ändå landat någorlunda mjukt trots buklandning utan landningsställ…..
Men hade vi gjort det igen så hade jag krävt att alla skulle få nät utan någon form av registrering.
Sedan skulle tilläggstjänster som telefon och tv kanske innebära registrering. Men tv o telefon är ju på avtagande så det behöver kanske inte ingå i gruppavtal i framtiden….
Ha en trevlig helg och vi försöker samla upp alla brister med mejl till info@bredaredsfiber.se